Wydawnictwo Babaryba - książecki z pomysłem dla najmłodszych AUTOMOTO i NA BUDOWIE :)

3/12/2015

Nikomu chyba nie trzeba mówić i przypominać, że książki to nieodłączny element naszego życia. W dzisiejszych czasach po książki sięgamy co raz rzadziej, a szkoda. Jak ja byłam mała, to nie mogłam się od nich oderwać , czytałam dużo i często. Wiadomo, im jestem starsza, tym mam mniej czasu na takie atrakcje. Jednak odkąd pojawiła się na świecie Marysia, to nadrabiam braki i wspólnie czytamy publikacje dla dzieci:) Mamy w domu na prawdę mnóstwo książeczek, bajeczek, wierszy, opowiadań itp. Nasza biblioteczka w ostatnim czasie wzbogaciła się aż o 9 pozycji z wydawnictwa BABARYBA

Dziś przedstawiam Wam pierwsze dwa tytuły "NA BUDOWIE" i "AUTOMOTO"

Jak już pewnie wiecie, moja córka Marysia, mimo że to dziewczynka jest fanką motoryzacji :) Kolekcjonuje resorki, modele aut, książeczki, kolorowanki i wszystko co związane z autami...musieliśmy kupić jej do pokoju dywanik z ulubionym bohaterem, poduszkę i pościel... Tak więc książeczki od razu wzbudziły jej ciekawość.  
Duże, grube i kartonowe strony pełne są kolorowych obrazków. Zawierają mnóstwo szczegółów, które jak dobrze wiemy, na pewno ne umkną uwadze 4-latka :) Książki są pięknie ilustrowane, przykuwają uwagę dziecka na dłuższy czas. Nie zawierają w ogóle treści do czytania, poza tymi na znakach czy reklamach, czyli sami możemy tworzyć historię. Dzięki temu, każda opowieść może być wyjątkowa i niepowtarzalna :) 
Marysi szczególnie "AUTOMOTO" przypadło do gustu, dlatego bardziej skupię się na tej pozycji :) 

Każda rozkładówka to inne miejsce akcji. Na jednej możemy zobaczyć pracę policji,  czy szpitala, możemy zobaczyć jak pracuje śmieciarka czy koparka.
Na drugiej możemy znaleźć się na wyścigach formuły 1 i podglądać zmagania kierowców, czy razem z innymi kibicami znaleźć się tuż obok toru. Natomiast na kempingu możemy zobaczyć jak aktywnie i leniwie można spędzać czas :)
Akcja w AUTOMOTO dzieje się nie tylko w dzień. Mamy także podgląd wieczornego życia, na stacji benzynowej czy auto myjni.
Moja córka oglądając książeczkę zwracała uwagę na takie szczegóły, których ja absolutnie nie dostrzegałam. Pierwsze co rzuciło jej się w oczy na wyścigach formuły, to chłopiec który pobrudził się hot-dogiem :) Zwróciła też uwagę na pana rowerzystę, który strasznie się spocił....widzicie te sceny? Przyznam szczerze, że chwilę zajęło mi odnalezienie tych postaci :)

Książka ma zaokrąglone rogi, dzięki czemu nawet mniejszemu dziecku nie stanie się krzywda. Karty są naprawdę duże (większe niż A4), a obrazków na nich jest sporo. Gwarantuję, że zabawa z tą książką będzie SUPER :) To, że nie ma w niej tekstu, to niewątpliwie ogromny plus, dziecko ćwiczy swoją wyobraźnię i kreatywność...moja córka stworzyła mnóstwo historii i to tylko z malutką pomocą mamy.


Na ostatniej stronie pokazane i nazwane są pojazdy, oraz osoby, które można znaleźć w książce. Szukając ich na zatłoczonych ulicach miasta świczymy swoją spostrzegawczość :) 



Bardzo podobnie ma się sytuacja z książeczką "NA BUDOWIE". Mnóstwo kolorowych pojazdów oraz dbałość o szczegóły zainteresuje nie jednego malucha. Tutaj bohaterami nie są ludzie, ale zwierzątka o bardzo oryginalnych imionach. Poznać je można oczywiście na ostatniej stronie :) Babcia Pudela czy Borys Poważka już czekają, żeby stworzyć jakąś ciekawą historię z nimi w roli głównej.




Podsumowując, nie znalazłam ani jednego minusa dla tych dwóch tytułów. Za to jest mnóstwo plusów (czyt.same)
- duży format
- grube kartonowe karty
- okrągłe rogi
- piękne kolory
- dużo obrazków
- brak tekstu do czytania
- dbałość o szczegóły
to tylko nie które plusy - tak więc zdecydowanie polecam te książeczki. Koniecznie musicie zaopatrzyć dziecięce biblioteczki w tego typu publikacje - na prawdę warto.




2 komentarze

  1. Super :) Widac wszystkie szczegoly ,które opisalas.Mysle ze sa warte obejrzenia,zwlaszcza po takiej recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nawet nie wiedziałam, że ksiązka może być w ten sposób "zrobiona" :) Maryśka to szaleje...

      Usuń

MAM

Blogowa akcja "Nie palę w ciąży - również biernie"